Παιχνίδι προγραμματισμού LIGHTbot

Καλωσόρισες στο “lightBOT”. Ο/H lightBot θέλει τη βοήθειά σου για να ανάψει όλα τα “μπλε” πλακάκια…
Οδηγίες εγκατάστασης lightbot

Mπορείτε να κατεβάσετε το lightbot στον υπολογιστή σας στο σπίτι, κάνοντας κλικ στους παρακάτω συνδέσμους και ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες:

1. κατεβάστε το συμπιεσμένο αρχείο και αποσυμπιέστετο στο C:
https://grafis.sch.gr/index.php/s/DHwuIfxMpw1R7HQ
2. Κατεβάστε το συμπιεσμένο αρχείο, και αποσυμπιέστετο στην επιφάνεια εργασίας :
https://grafis.sch.gr/index.php/s/6lDgqJ31gp73Lhh
3. Τρέξτε το αρχείο lightbot που αποσυμπιέσατε στην επιφάνεια εργασίας
4. Αν παίξει μπορείτε να σβήσετε τα συμπιεσμένα αρχεία ZIP.

Παρακάτω θα βρεις όλες τις πίστες καθώς και τις λύσεις τους:

ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ 1 – Βασικά

Σε αυτές τις πίστες, μαθαίνουμε τις απλές εντολές προγραμματισμού του lightbot.

πρόβλημα – διαθέσιμες εντολέςΛύση – πρόγραμμα
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
1.6
1.7
1.8

ΟΜΑΔΑ 2 – Διαδικασίες (Procedures)

Σε αυτές τις πίστες, μαθαίνουμε να εντοπίζουμε κομμάτια κώδικα που επαναλαμβάνονται, και να τα ξεχωρίζουμε σε υποπρογράμματα με όνομα (P1, P2) τα οποία λέγονται και αλλιώς διαδικασίες (Procedures). Έτσι όταν στον αρχικό κώδικα θέλουμε να εκτελέσουμε αυτά τα κομάτια κώδικα, απλά καλούμε τις διαδικασίες με το όνομά τους (πχ P1,ή P2)!

πρόβλημα – διαθέσιμες εντολέςΛύση – πρόγραμμα
2.1
2.2
2.3
2.4
2.5
2.6
ΟΜΑΔΑ 3 – Βρόγχοι

Σε αυτές τις πίστες, μαθαίνουμε να δημιουργούμε αναδρομικά προγράμματ, δηλαδή με λίγες εντολές οι οποίες εκτελούνται ξανά και ξανά μπορούμε να λύσουμε όλον τον γρίφο.

πρόβλημα – διαθέσιμες εντολέςΛύση – πρόγραμμα
3.1
3.2
3.3
3.4
3.5
3.6