BBC Microbit v 2.0

(η ιστοσελίδα είναι υπο διαμόρφωση )


Το microbit είναι ένας μικροελεγκτής, ένας “εγκέφαλος”, σχεδιασμένος ειδικά για μικρά παιδιά και ενήλικες χωρίς εμπειρία, από το BBC. Η επιτυχία του επικεντρώνεται σε 4 βασικούς παράγοντες:
1. ενσωματωμένοι αισθητήρες κ.α. (3 κουμπιά, οθόνη, μικρόφωνο, ηχείο, θερμόμετρο, bluetooth, επιταχυνσιόμετρο, και πυξίδα)
2. εύκολος προγραμματισμός (ένας τρόπος είναι μέσω του makecode, με blockly έτοιμες εντολές. Μεταφρασμένο στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου-και στα Ελληνικά)
3. ανθεκτική κατασκευή
4. χαμηλό κόστος αγοράς
1. Βιβλία-έτοιμα μαθήματα microbit

κατεβάστε σε pdf το Βιβλίο για Microbit v2.0

Σύνδεση με άλλα εξαρτήματα
Δείτε Πως να συνδέσετε ένα:Οι απολήξεις των καλωδίων είναι σαν κροκοδειλάκια
Κουμπί
Led (λαμπτήρας)
Led RGB (πολύχρωμος λαμπτήρας)
Σερβομηχανισμός (μοτέρ με κλίση)
Buzzer (ηχειάκι)
Ποτενσιόμετρο
Αισθητήρας φωτός (χρειάζεται και αντίσταση)
Αισθητήρας Θερμοκρασίας
Αισθητήρας Υγρασίας
Αισθητήρας κίνησης στον περιβάλλοντα χώρο (PIR)
Αισθητήρας απόστασης 3 Volt
(με υπέρυθρες ακτίνες)
Αισθητήρας απόστασης 5 Volt
(με υπέρυθρες ακτίνες)

—-ΜΑΘΗΜΑΤΑ—–

Θεωρία ρομποτικής

θεωρητικό μάθημα όπου οι μαθητές “αποκτούν” βασικές γνώσεις ηλεκτρολογίας.

μάθημα 1ο : Γνωριμία με το microbit και βασικές λειτουργίες

Μάθημα 2ο : Το microbit ως “προγραμματισιμός διακόπτης” – ΑΚΡΟΔΕΚΤΕΣ
Στόχος : Να πατάμε το κουμπί Α του microbit και να ανάβει το λαμπάκι led. Αντίστοιχα όταν πατάμε το Β, να σβήνει.
2ος στόχος : Να πατάμε τα κουμπιά Α και Β ταυτόχρονα στο Microbit και να αναβοσβήνει 20 φορές το λαμπάκι led και η οθόνη του microbit.
Κώδικας :
Μάθημα 3ο: Μετρητής – μεταβλητές

Φτιάξαμε έναν “μετρητή” στο microbit, έτσι ώστε όταν πατάμε το κουμπί Α του microbit, να προσθέτει ένα στον μετρητή ενώ όταν πατάμε το Β, να αφαιρεί!

Τέλος παίξαμε λίγο και με τη λογική, δηλαδή αλλάξαμε το παραπάνω ώστε ο μετρητής να φτάνει το πολύ μέχρι το 9! Γι’ αυτό χρησιμοποιήσαμε την εντολή “ΕΑΝ … ΤΟΤΕ” και τη σύγκριση αριθμών

https://makecode.microbit.org/S88979-25680-07296-71045
Μεταβλητή(Variable) ονομάζουμε ένα κουτί (μια περιοχή) μνήμης RAM, πάνω στην οποία ο χρήστης μπορεί να :
>“καταχωρήσει” (βάλει μέσα),
>“διαβάσει” (να δει τί έχει μέσα),
>“αδειάσει” (να μην αφήσει τίποτε μέσα),
>να “χρησιμοποιήσει” (να βάλει το όνομά της μέσα σε μια μαθηματική πράξη, σαν να ήταν αριθμός πχ (25+ηλικία)*2

Οι μεταβλητές δηλώνονται (ποιες είναι και πώς ονομάζονται ) στην αρχή ενός προγράμματος ώστε να το Λ.Σ. (Λειτουργικό Σύστημα πχ Windows,Android, iOS, Linux κτλ) να δεσμεύσει (κάνει κράτηση) τον ανάλογο χώρο στη μνήμη RAM.
Δεν ξεχνάμε ότι:
Οι μεταβλητές δηλώνονται (ποιες είναι και πως ονομάζονται), μια φορά στην αρχή ενός προγράμματος, ώστε το Λειτουργικό Σύστημα να δεσμεύσει τον ανάλογο χώρο στη μνήμη RAM.
Aρχικοποιούμε τις μεταβλητές μας (τις δίνουμε αρχική τιμή, πχ 0) ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ του προγράμματος.
Μέσα στο πρόγραμμα μπορούμε να αλλάξουμε μια ή περισσότερες φορές τη μεταβλητή μας, ανάλογα με αυτό που θέλουμε να πετύχουμε (στόχος του προγράμματος)
Μέσα στο πρόγραμμα διαβάζουμε τη μεταβλητή, τουλάχιστον μια φορά, ώστε να χρησιμοποιήσουμε το περιεχόμενό της. Διαφορετικά η μεταβλητή αυτή, μας είναι άχρηστη.
Μάθημα 3οβ : Γεννήτρια Τυχαίων αριθμών: Παίξτε Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί
Οδηγίες / ΠροσομοιωτήςΣχέδιο κώδικα
Βίντεο παρότρυνσης:
https://www.youtube.com/watch?v=IL_M71nYETk

Δείτε τον κώδικα στο :
Όταν κουνάμε το microbit, προκύπτει ένας τυχαίος αριθμός από 0 εώς 2 (γεννήτρια τυχαίων αριθμών).
Ανάλογα με το αν ο αριθμός είναι 0,1,2 εμφανίζουμε στην οθόνη του microbit διαφορετικό σχέδιο (Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί)

Θα βρείτε τον κώδικα ΕΤΟΙΜΟ στο :
https://makecode.microbit.org/54943-61429-88660-03885

Πυξίδα και θερμόμετρο του microbit
microbit χρηση της πυξίδας και του θερμόμετρου του microbit. Τα δεδομένα είναι σε μορφή αριθμού.

Τα αριθμητικά δεδομένα θα τα κάνουμε “πληροφορία” πχ η θερμοκρασία όταν είναι μεγαλύτερη ή ίση του 15 έχουμε ΖΕΣΤΗ αλλιώς έχουμε ΚΡΥΟ.
Προσοχή το microbit δεν εμφανίζει ελληνικούς χαρακτήρες στην οθόνη του.
έοιμος κώδικας
https://makecode.microbit.org/S28094-20057-23124-38764
2ο Μάθημα (ΠΥΞΙΔΑ με Ενδείξεις Β,Ν,Α,Δ)

δοκιμάστε το στο : https://makecode.microbit.org/_VEybk6fxU3VM

Υπόψη ότι, αφότου περάσετε το πρόγραμμα στο microbit, είναι πολύ πιθανό να σας ζητήσει το microbit “TILT TO FILL SCREEN” δηλαδή να το γυρίσετε έτσι ώστε να ανάψει σε όλη την οθόνη του όλα τα ledακια.
(Ρύθμιση της πυξίδας)
Φτιάξτε το microbit Χειριστήριο

…Ανάλογα με την κλίση του, το microbit να εμφανίζει σχετικό βελάκι στην οθόνη του.
Μάθημα 3ο : Φτιάξε ένα ζάρι με το microbit
Οδηγίες / Προσομοιωτής
Φτιάξtε ένα ζάρι
με το microbit. Κουνάμε το microbit(shake) και επιλέγεται αυτόματα ένα νούμερο, από 1 εώς 6 (γεννήτρια τυχαίων αριθμών). Στη συνέχεια εμφανίζουμε στην οθόνη, αντίστοιχη “εικόνα” με τελίτσες.

Αν θέλετε να το δοκιμάσετε πατήστε:

https://makecode.microbit.org/S20819-57572-61030-18062

Μιλήσαμε για την εντολή ΕΑΝ (συνθήκη) ΤΟΤΕ…ΑΛΛΙΩΣ στην απλή της μορφή. Αναφέραμε τι είναι οι συνθήκες. Αναφέραμε τι είναι η γεννήτρια τυχαίων αριθμών. Είπαμε επίσης ότι θα χρησιμοποιήσουμε μια μεταβλητή (Θέση μνήμης RAM) την οποία θα τις δώσουμε το όνομα ΖΑΡΙ.

Για εναλλακτικό πρόγραμμα, δείτε το βίντεο με τον κώδικα:
https://www.youtube.com/watch?v=GXytIOCQLus
Μάθημα 4ο : Ασύρματη επικοινωνία microbit μέσω bluetooth

Τι κάνει :
Κώδικας 1: https://makecode.microbit.org/_cs4X9v9oCC8t
εναλλακτικός Κώδικας 2: https://makecode.microbit.org/S20570-14437-47281-40765
Για να δείτε τις λεπτομέρειες της φωτογραφίας, μπορείτε να κάνετε Δεξί κλικ στη φωτογραφία και να επιλέξετε “Άνοιγμα εικόνας σε νέα καρτέλα
κωδικας 1:

κωδικας #2:

Μάθημα 5ο : Χρησιμοποιώντας μεταβλητές

Μεταβλητή : ένα κουτάκι μνήμης RAM, μέσα στο οποίο μπορώ (εγώ ο χρήστης) να βάλω 1 πράγμα κάθε φορά. Πχ έναν αριθμό, ένα κείμενο, μια φωτογραφία, έναν ήχο κτλ. Περισσότερα για τις μεταβλητές θα βρείτε στο μενού “προγραμματίζοντας έναν Η.Υ” στο τμήμα μεταβλητές

Στόχος: Να φτιάξω έναν μετρητή στο microbit, ώστε όταν πατάω το Α κουμπί να αυξάνεται όταν πατάω το Β κουμπί να μειώνεται και όταν κουνάω το microbit να μηδενίζεται
Βήματα:
1. Δημιουργώ τη μεταβλητή “metritis”
2. ορίζω μια αρχική τιμή στον μετρητή πχ.0
3. Αλλάζω όταν και όπως πρέπει τη μεταβλητή
4. Εμφανίζω τη μεταβλητή στην οθόνη του microbit
Αν θέλετε να δείτε πως λειτουργεί και να “πειράξετε” τον κώδικα, πατήστε ΕΔΩ!
Μάθημα 6ο : Χρησιμοποιώντας την οθόνη του microbit ως Φωτόμετρο!

Μάθημα : λειτουργήστε το microbit σε ένα κλειστό κύκλωμα
https://makecode.microbit.org/_UXi3PvYL1aL0
Σχέδιο συνδεσμολογίας, προγραμματισμόςΕξήγηση / Οδηγίες / Προσομοίωση
Φτιάξαμε το κύκλωμα της 1ης εικόνας και βεβαιωθήκαμε ότι περνάει ρεύμα από το λαμπάκι led-ανάβει

Αλλάξαμε το κύκλωμα έτσι ώστε όταν πατάμε το κουμπί Β να περνέι ρευμα από τον ακροδέκτη Β και να ανάβει το λαμπακι.

Αντιθέτως, όταν πατάμε το κουμπί Α να μην περνέι ρευμα από τον ακροδέκτη Β και να σβήνει το λαμπακι.
Κώδικας 1 :
Αν πατήσουμε το κουμπί Β του microbit, τότε περνάει ρεύμα στον ακροδέκτη Νο 2 (Ρ2) και ανάβει το λαμπάκι LED .

Αν πατήσουμε το κουμπί Α του microbit, τότε ΔΕΝ περνάει ρεύμα από τον ακροδέκτη Νο 2 (Ρ2) και σβήνει το λαμπάκι LED

Θα βρείτε τον κώδικα ΕΤΟΙΜΟ στο :
https://makecode.microbit.org/_UXi3PvYL1aL0

Κώδικας 2 :
Για πάντα αναβοσβήνει το LED ανά μισό δευτερόλεπτο. Αυτό γίνεται διότι περνάει ρεύμα από τον ακροδέκτη Νο2 ανά μισό δευτερόλεπτο!

Θα βρείτε τον κώδικα ΕΤΟΙΜΟ στο :
https://makecode.microbit.org/_bqhKm31veTVx
Κώδικας 3 :
Χρησιμοποιούμε το “μικρόφωνο” του microbit, το οποίο μετράει την ΕΝΤΑΣΗ του ήχου. Από το μενού ΕΙΣΟΔΟΣ θα βρείτε το συμβάν “On loud sound” το οποίο και μπορεί να αλλάξετε σε “On quiet sound”.
Όταν το microbit ακούσει δυνατό ήχο , δίνει ρεύμα (κατάσταση 1) στον ακροδέκτη Νο 2 (Ρ2) και ανάβει το LED.
Όταν το microbit “ΔΕΝ ακούει” ήχο , ΔΕΝ δίνει ρεύμα (κατάσταση 0) στον ακροδέκτη Νο 2 (Ρ2) και σβήνει το LED.
Θα βρείτε τον κώδικα ΕΤΟΙΜΟ στο :
https://makecode.microbit.org/_d3JFC83MfDTr

Ελληνικά στο microbit!!!